Bon pasku y feliz año nobo - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu Bon pasku y feliz año nobo - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu

Bon pasku y feliz año nobo

Blijf op de hoogte en volg Joyce

31 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia allemaal op deze laatste dag van het jaar!

Er is alweer veel gebeurd, veel gezien en veel mooie foto's genomen. We zijn weer naar veel strandjes geweest, Papagayo, Zanzibar, Saint Tropez, Mambo, Sea-acquariumbeach. Allemaal even lekker en prachtig. Bij Papagayo hadden we wel de lekkerste bedjes van allemaal en het is mij zelfs gelukt om daar in slaap te vallen (al was het maar voor eventjes)

Op woensdag 24 december zijn we (Ruth, Anna, Piandra, Eva, Junior en Vera) naar het paradijs op aarde geweest, namelijk Klein Curaçao. Dat is een prachtig afgelegen eiland met witte stranden en blauwe zee. Deze dag begon heel vroeg, om kwart over 7 's ochtends moesten we ons melden bij de boot. We zijn met de Jonalisa gaan varen (is een Catamaran) en natuurlijk moesten we voorop zitten. Ik heb liters zeewater binnen gekregen en in mijn ogen gekregen, maar het was wel heel gaaf om de boot zo over de golven zien gaan. We hadden ook gelijk een ontbijtje op de boot.
Aangekomen bij Klein, zijn we het water in gedoken om te zwemmen naar de kant. Gelukkig werden onze tassen meegenomen in de boot. Daar besloten we eerst een rondje eiland te lopen. De eerste stop was een oude vervallen vuurtoren. Junior was de eerste die naar boven durfde te klimmen (denk aan groot gat in de vloer, rotte planken, heel vervallen) en daarna ben ik samen met Piandra en Anna ook aan de klim begonnen. Het uitzicht was prachtig, je kon heel het eiland zien.
Daarna zijn we verder gelopen naar twee scheepswrakken. Het gaf een raar gezicht om twee van die boten te zien liggen, waar de golven dan tegenaan slaan.
Daarna was het tijd voor de lunch, een heerlijke bbq op de boot. En daarna gingen we natuurlijk (zoals iedereen) op schildpaddenjacht. Bij de eerste stappen in het water vond Junior er al een, die we natuurlijk achterna zijn gezwommen. Evenlater vonden we ook een tweede, veel grotere, die vlak naast mij boven water kwam. Het is heel mooi om te zien met hoeveel rust die beesten kunnen zwemmen en hoe groot ze eigenlijk wel niet zijn.
De terugweg met de boot was gelukkig een stuk rustiger, waardoor we lekker konden relaxen en cocktails drinken.

25 december, eerste kerstdag. Natuurlijk was het tijd om te gaan facetimen met mijn lieve Oma op haar verjaardag. Heel leuk om de hele familie te zien en te spreken. Daarna ben ik nog eventjes naar het strand geweest, maar door de regen moesten we al snel naar huis. In de avond ben ik mee geweest gourmetten met het huis, we zaten met 32 man in een restaurant. Heel gezellig, veel gelachen en natuurlijk heerlijk gegeten.

26 december, tweede kerstdag. Om een beetje de grote maaltijd van de dag ervoor er af te sporten ben ik met een paar huisgenoten gaan aquarobics'en. Daarna lekker getut met de meiden, maskertje, haren stijlen en daarna was het tijd om naar de bbq te gaan met alle andere minorgroepen. Hier weer heerlijk gegeten (nogmaals super bedankt voor al het lekkers meiden!!). Daarna was het tijd voor een leuk feestje!! Er was weer een fullmoonparty bij Kokomobeach. Groot feest, heel druk, met vuurwerk en een kampvuur.

zaterdag 27 december. Uitbuiken!! Ik heb bijna de hele dag niks gegeten. En waar kan je nu beter uitbuiken van twee kerstdagen dan op een strand. Dus Vera, Ruth en ik zijn in de auto gestapt naar Zanzibar. Drie maal raden wie we daar tegen kwamen... Gerard Joling. Natuurlijk konden we het niet laten om met hem op de foto te gaan.

Maandag 29 december. Ingrid en Kitty vroegen aan mij en Ruth of we zin hadden om mee te gaan naar de Goisko. Dat is een hele grote winkel, dat een beetje vergelijkbaar is met de Makro in Nederland. Hier natuurlijk leuke dingetjes gehaald en alvast eten in geslagen voor oud en nieuw. In de avond heb ik met een aantal huisgenoten Monopoly gespeeld. Dit was het eerste spel waar ik een huisje heb gekocht! Meestal stoppen we thuis namelijk al eerder met spelen omdat iedereen het zat is. Maar na heel veel tips en trics van Kitty, wil ik het nog wel vaker gaan spelen.
Ze hebben hier ook een monopoly-versie van Curaçao. Zit nog te twijfelen of ik die meeneem naar huis....

Gisteren ben ik in de avond nog naar een vuurwerkshow geweest. Er zijn hier bijna elke avond na kerst vuurwerkshows. Het is hier namelijk nog gebruikelijk om bij de jaarafsluiting van een bedrijf de geesten weg te jagen met vuurwerk. Dat levert hele mooie shows op.

Vandaag is het dan zo ver, voor de meeste van jullie wat eerder dan voor mij, maar 2014 wordt afgesloten. Het was echt een prachtig jaar: vele leuke dingen gedaan, Londen, mijn broertje geslaagd voor MAVO, vakantie in de Ardenne, afstudeerjaar in gegaan en nu hier. Hopen dat 2015 net zo mooi wordt.

Voor iedereen: feliz año nobo! Maak er een mooie avond van, en dat maar iedereen al zijn vingers mag blijven behouden!!

Groetjes van uit het warme Curaçao!!

  • 31 December 2014 - 19:58

    Amanda O:

    Heyhey Joyce!

    Leuk om zo al je berichtjes te lezen. Ik zou zeggen geniet er nog even van, voor je het weet is het voorbij.

    Nog heel veel plezier en natuurlijk voor jou ook een gelukkig nieuwjaar!

    Groetjes,
    Amanda

  • 31 December 2014 - 21:16

    Irene:

    Hoi Joyce!!!

    Leuk verhaal weer!! Wat zat trouwens dat haar raar van Gerard of ligt dat aan mij hahahahaha????

    Geniet er nog van en natuuuuuuurliijk een gelukkig 2015!!!

    groetjes,
    Irene

  • 06 Januari 2015 - 18:15

    Michel:

    Mooi verhaal weer!!! Genieten hoor! Ik ben stiekem een beetje jaloers;)
    Leuk om te lezen Joyce!!!!
    Xx
    Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 21 Okt. 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 6912

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 23 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: