Veel voor project door bergbeklimmende bikkel - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu Veel voor project door bergbeklimmende bikkel - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu

Veel voor project door bergbeklimmende bikkel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

19 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi allemaal :)

Dit wordt mijn een na laatste reisverslag uit het zonnige en prachtige Kòrsou. Het is heel raar om alweer bijna naar huis te gaan, terwijl er nog zoveel dingen te beleven zijn op dit eiland. Maar natuurlijk zijn we hier niet alleen voor alle leuke dingen, maar moet er ook veel gebeuren voor project.

Sinds mijn laatste reisverslag is er heel veel gebeurd voor project:
- 2 interviews
- analyseren van de interviews
- resultaten beschrijven
- bijeenkomst met alle disciplines
- uitwerken van deze bijeenkomst
- schrijven van een conclusie
Een heel lijstje dus... Maar ik wil wel graag wat vertellen over die bijeenkomst met alle disciplines. Wij hebben met hun allemaal al eerder interviews gehouden over een verwijslijst die gemaakt moet worden voor ons project. Deze wilden wij graag testen aan de hand van het overleggen over een casus (voor degene met een zorgopleiding: een soort MDO). Dat gaat er hier in Kòrsou ietjes gezelliger aan toe dan in Nederland. Hier komt het bied en de wijn en de hapjes te voorschijn. Heel gezellig, maar er moet ook gewerkt worden. Het was heel leuk om alle disciplines bij elkaar te zien. Ze hadden allemaal super goede inhoudelijke informatie die ze met elkaar en met ons hebben gedeeld. Hierdoor konden wij onze screeningslijst afmaken. Deze screeningslijst helpt de disciplines dalijk om makkelijker naar elkaar door te verwijzen. Er is die avond ook veel gesproken over samenwerken, wat het hoofdthema is van ons project. Al met al een hele geslaagde en gezellige avond.

Woensdag 14 januari zijn Ruth, Anna, Piandra en ik lekker uit eten geweest bij El Mexicano (een mexicaans restaurant voor iedereen die dit niet uit de naam haalt). Ik heb de spareribs genomen die waren gemarineerd in ketjap en kaneel, ze waren echt heerlijk (en mals). Ik heb ook een heerlijk toetje genomen, pecanijs en amerettoijs :).
Na Ruth te hebben thuisgebracht, zijn we naar bikini gegaan, waar we gezellig wat hebben gedronken. Vervolgens door naar Cabana om de verjaardag van huisgenoot Frank te vieren!! En om de avond af te sluiten nog eventjes naar Vegas 360. Toen was het voor mij wel weer genoeg geweest en gelukkig vonden Piandra en Anna hetzelfde.

Zaterdag 17 januari. We hebben Eva weer kunnen ophalen van Hato, nadat ze terug naar Nederland ging omdat haar oma was overleden. Na dat nare nieuws was het heel fijn om haar weer terug te zien en samen met haar te kunnen afsluiten!

Zondag 18 januari, vandaag dus. Vroeg op, want we gingen de Christoffelberg beklimmen. Dit is de hoogste berg van Curaçao, met een hoogte van maarliefst 372 meter. Nu dacht ik dat ik wel wat gewend zou zijn na een zomervakantie in de Ardenne, maar dat viel vies tegen. In de Ardenne zijn nog allemaal paden, maar hier moesten we echt een paar keer op rotsen klimmen. We heel gaaf om te doen en achteraf viel de klim ook zeker reuze mee. Het uitzicht dat je had bovenop de berg was echt prachtig! Hier heb ik dan ook heerlijk van zitten genieten. De foto's zijn natuurlijk weer niet half zo mooi als dat het echt was. Bij de tocht naar beneden heb ik wel last gekregen van mijn knie, maar vermoedelijk trekt dit wel weg met een goede nachtrust.
Om half 11 waren we alweer beneden en reden we door naar Shete Boca. Dit is vergelijkbaar met Boca Ascencion, waar ik in een eerder reisverslag over heb vertel. Echter heb je hier een natural bridge, een soort brug die door de zee uit de rotsen is geslepen. Aan de andere kant had je een gat in de grond waar water heel hoog uit spoot. Allebei zijn het bizarre fenomenen van de natuur. Na deze twee avontuurtjes vonden Ruth en ik het een goed idee om uit te gaan rusten bij Saint Tropez (dat heerlijke zwembad dat lijkt over te lopen in de zee). Hier ben ik zowaar voor een uurtje in slaap gevallen.

Nog maar 5 dagen en dan ben ik alweer thuis. Jullie zullen nog maar één reisverslag van mij lezen en die zal ik woensdag plaatsen (misschien voor jullie donderdag). Ik ga hier nog eventjes genieten van mijn laatste dagen vol met schoolwerk en de laatste leuke strandjes (en zonnestralen).

Ayo dushi's!!

  • 19 Januari 2015 - 19:39

    Irene:

    Hoi Joyce,

    Geniet nog maar even van het zonnetje want hier is het echt koud hoor! Is best snel gegaan (voor mijn gevoel dan).

    Groetjes,
    Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 21 Okt. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6910

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 23 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: