Vakantiegangers en Waaghalzen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu Vakantiegangers en Waaghalzen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu

Vakantiegangers en Waaghalzen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

18 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo alle liever lezers!!! Hierbij weer eventjes een update van het leven in Curaçao...

De eerste stranddag afgelopen donderdag was heerlijk. We zijn samen met Bart en Sander (twee huisgenoten) naar Zanzibar gereden met de auto en wisten bedjes te bemachtigen aan de rand van de baai. Het voelde heerlijk om op een bedje in het zonnetje te liggen met een heerlijk uitzicht op een mooie blauwe zee en natuur op de achtergrond. Eerder in die dag heb ik een snorkelset gekocht bij de appie. Het was heel leuk om bij Zanzibar te snorkelen, heb allemaal kleine visjes kunnen zien.

Op vrijdag 14 november zijn we (Ruth, Anna, Piandra en ik) een rondje gaan lopen in Punda, dit is het centrum van Willemstad. Ik heb al in een aantal winkeltjes lekker rondgekeken. Daarna zijn we met z'n vieren gaan lunchen vlak bij de Pontjesbrug (officieel Koningin Emmabrug). Omdat Eva om 00.00u jarig zou zijn, zijn we lekker cocktails gaan drinken bij Zanzibar.

Op zaterdag kwam, net als in Nederland, Sinterklaas aan. Het was de planning dat hij om 8 uur 's ochtends aan zou komen, maar dit werd al 10 uur. Om even in te gaan op de zwartepietendiscussie: hier zijn de pieten gewoon zwart.... Omdat Eva jarig was vandaag hadden we een feestje in Bermuda. Hier waren ook een paar andere groepjes van de minor.

Zondag's ben ik met Ruth en Geertemarije meegeweest naar de kerk. Heel apart zo'n eerste kerkervaring. Het was heel interessant om mee te gaan. Verder was het een heel rustig dagje met spelletjes als afsluiting.

Gisteren zouden we als groep echt gaan beginnen. We hadden om 10uur een afspraak met de opdrachtgever. Natuurlijk waren we de weg kwijt. Gelukkig heb je een app die de weg kan wijzen :) Nu blijkt dat de opdrachtgever een maand op vakantie gaat en de vervanger pas eind deze week terug komt,, dus we zijn nog een weekje vrij :) In de middag hebben we liggen zonnen in Saint Tropez Ocean Club, hier is een zwembad met uitzicht op zee (en als vrouwen hebben we daar de nodige foto's gemaakt).

Vandaag hebben we een ritje gemaakt naar het westpunt. We hebben gezwommen bij Grote knip, gezond bij Kleine knip en we zijn bij Playa Forti van een rots gesprongen. Jaaaaa, jullie lezen het goed!! Ik ben van een 10 meter hoge rots in de zee gesprongen. Het bewijs hiervan komt nog!!! Het was echt een super leuke ervaring, was toch wel heel spannend, maar zou het zo weer doen. Wij gaan nu pannenkoeken eten! Het volgende verslag komt snel weer, en zal waarschijnlijk wel ietsjes korter zijn :P

Heel leuk dat jullie allemaal lezen!!

Ayo fo'i Korsou