warme nieuwjaarsduik, shoppen en dierenpret - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu warme nieuwjaarsduik, shoppen en dierenpret - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu

warme nieuwjaarsduik, shoppen en dierenpret

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi allemaal!

Als eerste natuurlijk voor iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar!!

Natuurlijk heb ik weer veel beleefd en dat wil ik met alle liefde met jullie delen.
Het begon met oud en nieuw. Heel raar om dat in Curaçao te beleven. Toen het in Nederland 0.00 was, hebben wij hier ook meegeteld. Heel raar om om 19.00uur te beseffen dat het in Nederland al 2015 is, en ik nog 5uur had te gaan. Niet veel later zijn we vertrokken naar Punda om daar wat te eten. Na een uur nog steeds geen eten gekregen, besloten we om te vertrekken zonder te betalen. Gelukkig kregen we in het tentje ernaast wel gelijk ons eten :) Daarna was het tijd om een mooi plekje te zoeken, uiteindelijk zijn we midden op de pontjesbrug beland, zodat toen het om 0.00uur bij ons dan echt overal om ons heen vuurwerk was. Ik miste iedereen thuis toen wel een beetje om mij heen, maar dat werd goed gemaakt door bijna iedereen van het huis. Super gezellig om oud en nieuw te vieren met het huis.
Na het spektakel op de pontjesbrug ben ik thuis nog eventjes verder gaan borrelen met een paar huisgenoten. Heerlijk om rustig te zitten en lekker te kletsen.

1 januari was het zover,, de eerste nieuwjaarsduik van mijn leven. Op deze manier is het echt niet erg om het water in te gaan. EN natuurlijk met een Unoxmuts. Met alweer bijna heel het huis stonden we op de eerste rij om het water in te kunnen springen. Dit was ook weer super gezellig.
Omdat dit toch ook donderdag was, heb ik natuurlijk ook weer wie is de mol gekeken. Dat kan hier gewoon live :) wel op een hele kleine tv, maar ik heb het wel live mee kunnen kijken. Zoals gewoonlijk weer heel spannend.

De dag erna besloten Ruth, Eva en ik om lekker te gaan shoppen in Otrabanda. Dit was niet zo'n groot succes, dus besloten we om maar lekker naar Punda te gaan. Dit was wel een heel groot succes. We zijn de Victoria Secret winkel in gegaan en ik heb daar een heerlijk luchtje gekocht!! Ik heb namelijk besloten om niet naar Fuikdag te gaan, waardoor ik dat geld anders kan besteden, en ik heb mezelf een beetje verwend. Daar zijn we ook een super schattig zijstraatje tegengekomen met een mooie muurschildering.

Op zaterdag 3 januari zijn Ruth, Eva, Ingrid, Vera en ik naar Karakter gegaan, dit is een mooi strand wat best luxe is opgezet. We hebben heerlijk liggen bakken in de zon, tot het moment dat regen met bakken uit de hemel viel. Het blijkt normaal te zijn dat het in januari meer regent, helaas voor ons. In de avond zijn we lekker een keertje naar de Tropen gegaan om te eten. Was weer heerlijk.

Op zondag zijn we naar een open dag van de Marine geweest op landhuis Ascencion. Dit is een mooi landhuis richting het westpunt, niet heel groot. Vandaar uit had je een mooi uitzicht op Boca Ascencion, waar Ruth en ik daarna nog heen zijn gegaan. Boca Ascencion is een inham aan de noordkant van het eiland. We moesten een smalle en steile trap beklimmen om boven op de rots te komen. Maar hier hadden we een prachtig uitzicht op een hele woeste zee en een mooie inham. Hier blijken ook veel schildpadden te zitten, waar we er uiteindelijk zeker 10 van hebben gespot.

Maandag en dinsdag heb ik de hele dag aan project gewerkt, want dat moet natuurlijk ook nog steeds gebeuren. Het eindverslag krijgt al vorm, de analyse van de interviews loopt aardig en iedereen was druk bezig. Ik heb ook al een begin gemaakt aan het fotoboek van deze prachtige reis. Heb al veel foto's uitgezocht, ben benieuwd hoe hij aan het einde wordt.

Vandaag was wel echt een super leuke dag! Zwemmen met dolfijnen :D. Eerst een paar shows gezien, waaronder een zeeleeuwenshow en flamingoshow (waar ik nog een flamingo heb geaaid). En daarna was het zover. Eerst instructiefilmpje en uitleg, maar daarna dan echt het water in met de dolfijnen. Eerst aaien en meezwemmen, wat zijn die beestje zacht en gespierd... Daarna een paar trucjes waarbij allemaal foto's werden genomen. Deze zijn echt prachtig geworden. Aan het einde mochten we met een duikbril nog onderwater meezwemmen. Dit vond ik persoonlijk het mooiste stuk, om die dieren echt onder water te zien zwemmen en mee te kunnen (gelukkig had ik flippers aan). Echt een aanrader om een keer te doen.

De dagen gaan super hard en over niet al te lange tijd zit ik alweer thuis... Een lekker gevoel, maar ook weer niet. Dit is ondertussen wel een thuis geworden (met lekkerder weer :p).

Jullie allemaal weltruste, ik ga lekker avondeten :) Nu lekker soep, ookal kan ik niet wachten tot ik thuis mijn moeders kippensoep kan eten!

Ayo en veel liefs!

  • 08 Januari 2015 - 16:59

    Arita:

    Hoi Joyce. Wat een leuk verslag weer om te lezen. Veel plezier nog de laatste 15 dagen. De groetjes en een dikke kus van ons. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 21 Okt. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 6892

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 23 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: