Goed bezig - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu Goed bezig - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu

Goed bezig

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Ik vond het wel weer eens tijd voor een nieuw reisverslag. Ik hoop dat jullie in Nederland (en alle bestemmingen van de minor) ook vermaken!

Om te beginnen wil ik eventjes praten over project, want ik ben niet in Curaçao om alleen maar leuke dingen te doen en te zien. Het project is aardig aan het lopen. Er zijn al een heel aantal interviews gedaan. En er zijn ook al veel interviews uitgewerkt. Dit uitwerken is echt een ramp, we moeten namelijk transcriberen (wat betekend: letterlijk opschrijven wat er is gezegd). Dit kost verschrikkelijk veel tijd en is niet echt leuk om te doen. Het uitwerken van 1 interview kost dan ook bijna een hele dag.
Wat wel heel leuk is, is dat we nog een keer bij alle zorgverleners langs mogen om casussen te bespreken, wat nuttig is voor onze verwijslijnen. Het leuke hieraan is, is dat aan het einde we de zorgverleners bij elkaar willen krijgen om deze casussen echt te gaan bespreken. Wat dus eerst nog leek op een project op papier, krijgt nu ook een klein beetje echt doen!

Afgelopen zondag was er Woodstock op Kokomo beach. Hier kwamen de hele dag door allemaal bandjes spelen, terwijl wij lekker op het strand lagen of bij kraampjes met spulletjes aan het kijken waren. Een groot deel van het huis was ook aanwezig.

Ik begin ook steeds meer mijn draai te vinden in en rondom het huis hier. Ik leer steeds meer mensen echt kennen. Daarbij wordt het ook steeds drukker bij de picknicktafel voor ons kleine huisje, wat voor heel veel gezelligheid zorgt.

Afgelopen dinsdag heb ik mee mogen kijken bij Dolphin Therapy. Dat is een therapievorm die gegeven wordt in het dolphin centrum. Het was heel mooi en interessant om te zien hoe de kinderen in het water omgaan met de dolfijnen en op een hele leuke manier dingen leren/aanleren. Helaas was er geen ergotherapeut aanwezig om met mee te lopen, maar het blijkt dat alle therapeuten buiten hun eigen vakgebied handelen (wel met de juiste cursussen natuurlijk). Ik hoop dat ik ook snel van ergotherapeuten reactie krijg of ik mag meelopen.

Om ook nog eventjes een beetje cultureel te gaan doen ben ik gisteren met Ruth, Anna en Piandra naar het slavernijmuseum geweest. We hebben een twee uur durende rondleiding gehad. Het was heel interessant om het verhaal van de slavernij van een andere kant te horen. In de avond zijn Ruth en ik naar de bios geweest. Je kan hier al voor 15 gulden naar de bios, maar het was 2 voor 1, waardoor we (met een grote zak popcorn maar 4 euro per persoon kwijt waren.. Daarvoor kan je in Nederland niet naar de bios!!!

De dagen vliegen echt voorbij! Ondertussen ben ik al 30 dagen op dit prachtige en warme (en soms ook regenachtige) eiland en heb nog 43 dagen te gaan. En er is nog zoveel te doen! Ruth en ik gaan op 7 januari met dolfijnen zwemmen, dat is alvast iets om naar uit te kijken.

Bedankt voor het lezen weer (sorry van de grote hoeveelheid tekst), en tot de volgende keer!! En voor iedereen in Nederland: succes met de kou!!

Veel liefs,
Joyce

  • 11 December 2014 - 22:04

    Amanda:

    Zwemmen met dolfijnen!! Wil ik ook! Extra van genieten, ook een beetje voor mij ☺️
    Bedankt voor de sterktewens met de kou, zullen we hier zeker nodig hebben

  • 11 December 2014 - 22:44

    Irene:

    Leuke dingen allemaal! Dus je hebt toch ook wel regen hihi! Hopelijk niet zo veel als hier op het moment. En tijd gaat snel he! Blijf genieten, wij genieten met je mee!!!

  • 11 December 2014 - 23:01

    Eva:

    Wat hebben we het toch goed he!!

  • 16 December 2014 - 12:44

    Je Vader:

    Leuke verslagen meid, ik had nu even tijd om alles te lezen, als je nog iemand nodig heb om met de dolfijnen te zwemmen, roep je maar. Lekker nog even genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 21 Okt. 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 6893

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 23 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: