mooie strandjes en veel weg - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu mooie strandjes en veel weg - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu

mooie strandjes en veel weg

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo!!

Daar ben ik weer. Heel leuk dat jullie weer willen lezen. Ondertussen heb ik weer veel dingen gedaan en gezien.

27 november heb ik struisvogel gereden. Vele van jullie hebben de mooie foto en het filmpje al voorbij zien schuiven op facebook, maar ik wil het toch nog eventjes vertellen. Het was echt super gaaf! Ik was wel heel blij met die twee mannen die mee rende, maar wat een machtig gevoel zeg. Het zijn zulke grote en sterke beesten... Na het rijden hebben we nog een safari gedaan. Hierbij kwamen we veel te weten over de dieren en hebben we ze nog eventjes mogen voeren en op een ei mogen staan. Het bizarre aan het ei is dat je er wel met je volle gewicht op kan staan, maar als er een klein tikje tegen aan komt, dat hij dan open barst.

De volgende dag zijn we lekker naar Mambobeach gegaan. Heerlijk op het strand gelegen en in de avond voor het eerst in mijn leven roti op. Heel lekker om te eten, maar schoon blijven kan je niet. Heel mijn vingers plakte, maar dat was het zeker wel waard. In de avond was er een full-moon-party. Dit blijkt het feest van de maand te zijn. Er was een kampvuur, eten, drinken en dj's. Ons nieuwe huisjenootje Adrie was ook meegegaan. Best leuk om na je eerste dag al gelijk mee te gaan naar een feest.

Zaterdag 29 november zijn we gaan shoppen in Punda. Ik heb een bikini gekocht. Dat was wel nodig, want met twee ga ik het hier niet redden denk ik.. Het chloor in de zwembaden blijkt ook heel je bikini's aan te tasten. Het grappige is dat ik deze bikini gekocht heb bij de Hunkemöller... Daarna zijn we over een kerstmarktje gelopen. Het is wel raar om in de warmte in de kerstsfeer te komen. Geen kou, geen sneeuw, maar wel oliebollen, erwtensoep en warm vlees. We zijn voor het eerst uit eten geweest. In een fort bij Otrabanda hebben we pizza gegeten en daarna hebben we een leuk bandje horen spelen.

Zondag ben ik met Eva, Anna, Piandra, Robin, Sander en Timoty naar Playa Lagun geweest. Het is niet een heel groot strandje en heeft ook best veel stenen, maar wel helder blauw water, grote rotswanden langs de kant en het blijkt dat er veel schildpadden komen. Eva en Sander hebben een schildpad gespot, de rest helaas niet. Verder wel heel veel mooie vissen kunnen zien (nog steeds heel blij met mijn aangeschafte snorkel). Tijdens het zwemmen begon het wel een keer keihard te regenen. Heel leuk om dan in het water te zijn.

Geloof het of niet, maar maandag avond ben ik gewoon meegeweest met hardlopen.... Niet dat het super ging (bergje op en in de warmte ookal was het half 9 's avonds), maar wel lekker sportief bezig geweest.

Natuurlijk wordt er ook wat aan project gedaan. Vandaag heb ik twee interviews gedaan samen met Anna. Een met een podotherapeut en een met een chirurg en Eva en Piandra hebben vandaag een fysiotherapeut gesproken. Nu begint het echte werk past echt!!

Helaas is er in de groep de eerste persoon met Chikungunya... Ruth heeft deze ziekte helaas gekregen. Met de gewrichtspijn, uitslag en hoofdpijn is dit echt geen pretje. Heel veel beterschap Ruth! Je kan vast snel weer overal mee naar toe!!

Ik laat het hierbij voor vandaag... Er valt weer genoeg te lezen en ik wil het ook weer niet te lang maken.
Ik zou het wel leuk vinden als er mensen hieronder reageren, dan kan ik een beetje zien wie dit stukje echt leest (en niet alleen leuk vindt op facebook :p).

Heel erg bedankt weer voor het lezen,

Ayo,
Joyce

  • 02 December 2014 - 20:52

    Liza:

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin!
    ik wens je nog heel veel plezier toe!
    En succes met je project!

  • 02 December 2014 - 20:57

    Amanda:

    Dan ben ik lekker de eerste! We hebben elkaar gister op skype nog even gesproken, maar toch ook altijd erg leuk om te lezen wat je allemaal hebt uitgespookt in de afgelopen dagen en weken, haha.
    Veel plezier nog daar! En jij niet ziek worden he!
    Kussss!!

  • 02 December 2014 - 21:03

    Vincent:

    Heey joyce, lang niet gesproken!! Haha
    Gelukkig heb je het naar je zin! Nog tijgermuggen van je af moeten slaan?
    Veel plezier nog!!!

  • 02 December 2014 - 21:04

    Ruth:

    Leuk geschreven Joyce! En thanks voor de beterschapswensen... jullie zorgen in ieder geval goed voor me!

  • 02 December 2014 - 21:19

    Linda:

    Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd naar al je foto's en verhalen als je terug bent!
    Have fun nog maar dat moet wel goed komen denk ik:)
    Xx.

  • 02 December 2014 - 21:26

    Jacqueline:

    Hoi Joyce, ik dacht ga eens kijken wat je allemaal aan het doen bent daar op het mooie eiland!
    Maar je hebt het geweldig daar he? Wat leuk zulke leuke dingen mee te maken met leuke mensen en nog veel te leren ook! Ik hoop dat er nog heel veel mooie dingen bijkomen, maar dat ga ik zeker lezen! Lieve groetjes xxx


  • 02 December 2014 - 21:34

    Marlou:

    Ik heb het gelezen hoor meis hahah. Veel plezier!! xx

  • 02 December 2014 - 21:47

    Lisa:

    Klinkt goed hoor! Geniet ervan :) xxxx

  • 02 December 2014 - 22:24

    Irene:

    Ik volg al je belevenissen hoor!! Echt leuk allemaal! We blijven je volgen hoor!!!

  • 03 December 2014 - 10:43

    Ben:

    Het gaat Lekker zo te lezen. Maar nu gaan doen waar je ervoor naartoe gegaan bént. Veel plezier nog en tot het volgende leesstukje. Gr Ben

  • 03 December 2014 - 22:28

    Aritw:

    Hoi Joyce. Leuk om de berichtje van je te lezen. Have dun. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 21 Okt. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6904

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 23 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: