Vele avonturen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu Vele avonturen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joyce Briemen - WaarBenJij.nu

Vele avonturen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi allemaal!!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Dat is best positief nieuws, omdat het hier heel gezellig is en best druk.

Als groep zijnde hebben we al een aantal stappen ondernomen betreffende het project. Interviews zijn opgesteld, opgestuurd naar het kenniscentrum en de feedback is al verwerkt. Er heeft zelfs al een interview plaatsgevonden. Het is wel lastig werken hier, bij het huisje is het heel warm en veel in de zon. Daarom wordt er veel uitgeweken naar de Mac en naar een strandtentje.

Eva had op zaterdag 22 november een waterpolowedstrijd, daar zouden we met z'n allen gaan kijken. Toch leuk om iemand sportief bezig te zien. Het bleek echter wel op z'n Antilliaans te gaan. Het hele team van de tegenpartij kwam niet opdagen en de helft van het eigen team ook niet. Daarom zijn we maar gaan kijken in de omgeving bij winkeltjes. En daarna gingen we op zoek naar de shoppingmall, maar helaas konden we die niet vinden en zijn maar in een rondje weer terug gereden. Gelukkig komen alle wegen op dezelfde weg uit, waardoor je de weg niet echt kwijt kan raken.

Natuurlijk hebben we ook weer het nodige op stranden gehangen (Saint Tropez Ocean Club, Zanzibar, Mambo Beach) en bij de nodige feestjes geweest (Cabana, Wet and Wild, Zanzibar).

Dinsdag 25 november zijn we naar het flamingomeer gegaan. Er stond een klein groepje flamingo's, volgens een local varieert het aantal met de dag en tijdstip dat je komt. We gaan nog een keertje vroeg langs om te kijken of er meer flamingo's zijn. Daarna zijn we doorgereden naar Playa Porto Marie. Dat was echt een strandje waar foto's worden genomen voor achtergronden op computers. Heel prachtig, witte stranden, blauwe zee, parasols, vissen, rotsen... Heel mooi allemaal. Daar heb ik ook voor het eerst een klein beetje verbrand.. Gelukkig dat dit pas de eerste keer verbranden in mijn 15 dagen hier.

Vandaag was een rustig dagje. In de ochtend hadden we een skype-gesprek met de begeleider in Nederland. Natuurlijk moesten we eventjes het prachtige uitzicht laten zien (zoals ik doe aan iedereen met wie ik skype/facetime). Het was heel warm en het zwembad hier is niet meer om in te zwemmen (heel groen, blegh...) dus besloten Thijs, Ruth, Eva en ik om naar Zanzibar te gaan. Daar hebben we ook nog een heerlijk ijsje gegeten. Ik koos voor witte chocolade en pepernoten :)

Ik ga er weer een eindje aan breien,, Morgen gaan we struisvogelrijden (filmpjes komen snel!!!) en dat is toch wel spannend :P

Tot snel weer en bedankt voor het lezen

Groetjes,
Joyce